Saturday 2 May 2015

SYUKURKU KEHADRAT ILAHI =D

ASSALAMUALAIKUM W.B.T.

MAJLIS TADARUS AL-QURAN PERINGKAT 
NEGERI SEMBILAN 2015 /1436H

Tarikh        : 18 APRIL 2015
Penyertaan : SEKOLAH MENENGAH AGAMA SAINS KUALA PILAH
Peserta       : Hafazan (P) , Khat (L) , Tilawah (L)&(P) , Syarahan Spontan (L)&(P)

" Alhamdulillah aq amat bersyukur ya Allah atas nikmat yang tlh kau berikan , Akhirnya aku menggondol kejohanan dalam acara Syarahan Spontan . Semua adalah nikmat yang diberi daripada mu ya Allah , atas segala ujian ini aku tidak akan mengalah untuk berusaha sedaya upaya untuk menjuarai di peringkat kebangsaan pula , tetapi semua yang aku lakukan adalah untuk agamaku ,  niat ikhlas untuk mu ya allah . Segala usaha ku letakkan di bahuku tetapi engkau yang menentukan , Sesungguhnya engkau adalah Maha Mengetahui . " (Muhammad Qayyum)

                       Dalam Ramai ramai wakil daripada Sekolah Menengah Agama Sains Kuala Pilah itu , ALHAMDULILLAH dua orang daripadanya akan mewakili negeri ke kebangsaan .

MUHAMMAD QAYYUM BIN MASERAN
( Syarahan Spontan )

NURUL IZZAH BINTI MOHD FAUZI
( Tilawah Al-Quran )

                         Mereka mewakili dalam acara Syarahan Spontan Lelaki MUHAMMAD QAYYUM MASERAN dan Tilawah Al-Quran Perempuan NURUL IZZAH BINTI MOHD FAUZI . Kedua dua mereka akan terbang ke Arau , Perlis pada 22 Mei Hingga 26 Mei 2015 dengan membawa harapan negeri sembilan akan menyandang JOHAN KESELURUHAN pada tahun ini . Moga moga usaha mereka selama ini akan membuahkan hasil , In sha allah . =D Sekolah Menengah Agama Sains Kuala Pilah juga telah mendapat tempat kedua dalam acara KHAT yang diwakili oleh MUHAMMAD ANAS BIN ZUHAIDI . Ini telah menyebabkan daerah Kuala Pilah meraih JOHAN KESELURUHAN bagi Sekolah Menengah . PPD Kuala Pilah cukup berbangga dengan prestasi yang telah ditonjolkan oleh para peserta yang mewakili daerah Kuala Pilah ke peringkat Negeri.

Wakil-wakil daerah Kuala Pilah yang meraih kemenangan di peringkat Negeri.

KIRI :3*FIKRY 1*QAYYUM 2*HAZIQ

Harapan : " Saya berharap kejayaan seperti ini akan berulang tahun hadapan , satu benda yang paling penting adalah rapatkan hubungan dengan Ilahi . USAHA + DOA = TAWAKKAL . Kita merancang, Allah yang menentukan . So kita kena sentiasa REDHA dengan ketentuan Ilahi.

#Seekmardhatillah
#ChaiyokKebangsaan
#PT315_Candidate

Sekian , moga kita ketemu lagi , ASSALAMUALAIKUM dan Terima Kasih =D



No comments:

Post a Comment